Homeopaattien potilaiden foorumi
09.02.12 - klo:19:14 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa foorumille keskustelemaan kaikesta terveyteen ja homeopatiaan liittyvästä!

Liity yhdistyksen jäseneksi ja tule mukaan aktiivitoimintaan!
Liittymiskaavake yms. http://homeopaattienpotilaat.org/

Etusivu   Ohjeet Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kahvi ja homeopaattinen hoito  (Luettu 859 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Kerkkis
*

« : 12.07.09 - klo:19:54 »

Hei kaikki. Olen uusi kävijä täällä foorumilla ja toivon saavani apua ongelmaan, kun oma homeopaattini on nyt kesälomalla.

Sain Ignatia D30 3 raetta kerran päivässä ja Natr.Mur.D30 3 raetta 2x viikossa stressin hoitoon. Homeopaattini sanoi, että ne pitäisi ottaa kahvin juonnin jälkeen, mutta en ymmärtänyt kysyä tarkoittiko hän että voisin juoda kahvia vain 2 kertaa viikossa ennen kuin otan Natr.Mur.pillerit. Aloin ihmetellä tätä vasta kotona, mutta valitettavasti homeopaatti lähti samana päivänä kesälomalle enkä ole löytänyt tätä tietoa mistään kirjoistakaan.

Yhdestä kirjasta luin, että kahvia ei suositella ollenkaan homeopaattisen hoidon aikana. Toisesta luin, että kupillinen päivässä ei haittaa ollenkaan. Mitä tässä nyt pitäisi uskoa? Juon yleensä yhden mukillisen maitokahvia joka aamu, en sen enempää. Jossain kiellettiin myös suklaa, tee ja lähes kaikki nautintoaineet... Olen vähän hämilläni, että paastolleko tässä pitäisi alkaa. Homeopaatti ei tosiaan valistanut tästä asiasta sen enempää.

Ihmettelin myös sellaista asiaa, että vastaanotto kesti kaikkiaan noin puoli tuntia eikä hän kysellyt minulta juuri mitään. Olen luullut, että homeopaatin vastaanotolla selvitetään elintavat ja sairauden alkaminen aika tarkkaan. Kun valitin päänsärkyä ja huonoa helteen kestämistä, hän ei edes kysynyt, millainen päänsärky on ja missä se tuntuu. Totesi vain, että helteeseen on hyvä lääke: Pulsatilla. No se aiheutti minulle entistä kauheamman päänsäryn, jokainen sydämenlyönti tuntui hakkaavan pään halki, ja verenpaine kohosi monta pykälää. Otin Pulsatillaa neljä päivää ja lopetin sitten. Päänsärky hävisi samantien. Olen vähän ihmeissäni, koska tämä oli ensimmäinen kertani homeopaatin vastaanotolla. Tämä henkilö kuuluu kyllä homeopaattien liittoon, joten kuvittelisin hänen olevan ammattilainen. Onko se normaalia, että aineita "arvotaan" tuolla tavalla?

Kiitos jos joku voi vastata ihmettelevälle.
tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #1 : 13.07.09 - klo:05:46 »

Uskoisin että tässä tarkoitettiin sen aamukahvin jälkeen ottamista, enkä usko että
kahvista on haittaa kun vaan kupillisen juo.  Hymyilee
Itse yritän ottaa tippani sellaiseen väliin että en ole vähään aikaan juonut tai syönyt eli ns.
puhtaaseen suuhun.
Olen ymmärtänyt että homeopaattista hoitoa häiristsee oikeasti vain hyvin voimakkaat aineet.
Yrtit kuten minttu ja vahvat teet, ehkäpä myös vomakkaasti maustetut ruoat...?
Tietysti jos kahviakin juo monta kuppia päivässä, niin se on muutenkin haitallista.  Iskee silmä

Harmi että satuit vastaanotolle juuri ennen kesälomaa, ehkäpä homeopaatin ajatukset oli jo
mökin rannassa.  Hymyilee Eipä silti ei tällaiset asiat saisi hoitoon vaikuttaa, mutta ihmisillä joskus
käy näin.

Hellekelit taitaa jo olla ohi. Huomasin kyllä helteellä olevan haitallisia vaikutuksia, kun ei ole
terveenä ja elimistö ei ole tasapainossa. Olin ihan nuutunut, kun jouduin vielä ulkona olemaan.
Silloin pitää ottaa "verkkaisesti" ja juoda riittävästi.

Stressitöntä kesän jatkoa itsekullekin.  Hymyilee
tallennettu
Hermione
*

« Vastaus #2 : 13.07.09 - klo:09:22 »

Mahdollisesti on tarkoitettu, että heti lääkkeen jälkeen ei kannata juoda kahvia, ettei lääke antidouttautuisi.

Oman kokemukseni mukaan kohtuullinen kahvinjuonti ei haittaa, kunhan tosiaan juo sitä eriaikaan lääkkeen ottamisen kanssa.

Aika erikoista, että lääkkeen määrittelemiseksi ei mistään oireista sen tarkempaan kyselty! Järkyttynyt
Mahtoiko kyseessä olla ihan kunnolla koulutettu homeopaatti??
tallennettu
Kerkkis
*

« Vastaus #3 : 13.07.09 - klo:19:10 »

Tiitus, kiitos vastauksestasi. Tuo tuntuisi kyllä maalaisjärjellä ajateltuna ihan loogiselta. Olisihan hän varmaan sanonut ettei saa juoda kahvia ollenkaan, jos näin olisi tilanne. Kupillinen on pakko saada aamuisin, että pääsen käyntiin, mutta muuten en pysty juomaan ollenkaan koska se kohottaa verenpainetta ja tekee huonon olon.

Hermione, hyvä tietää sinun kokemuksestasi, ettei tarvitse olla huolissani. Tämä homeopaatti on kyllä homeopaattiyhdistyksen listalla, joten luulisin hänen olevan ammattilainen. Kovin kiireinen tuntui vain olevan. Koko ajan muita potilaita odottamassa ja hän ahtoi minut vain johonkin väliin. Tekee muitakin luontaishoitoja. Seuraavalla kerralla kyllä menen jollekin toiselle homeopaatille. Itse asiassa emme edes sopineet jatkokäynnistä, joten en tiedä, pitäisikö minun ottaa häneen enää mitään yhteyttä.  Huh?
tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #4 : 14.07.09 - klo:07:42 »

Ei se ole väärin vaihtaa homeopaattia, jos tuntuu ettei saa kunnon palvelua tai
ei tuloksia saada aikaan, joskus voi käydä niinkin ettei henkilökemiat sovi
ollenkaan, väkisin hoitosuhdetta ei kannata jatkaa.
Joskus hyvän homeopaatin löytäminen on "kiven" takana, mutta ei
kannata luovuttaa.  Hymyilee
tallennettu
Kerkkis
*

« Vastaus #5 : 15.07.09 - klo:13:22 »

Tiitus, olen itsekin ajatellut ettei tämä henkilö ollut ehkä aivan oikea valinta. Hän on kuitenkin ainoa homeopaatti tässä kaupungissa. Muiden luokse pitää ajaa toistasataa kilometriä, joten tämä oli luonnollinen valinta näin ensimmäisellä kerralla. Otan nyt muutaman viikon näitä hänen antamiaan rakeita ja katson sitten, onko mitään vaikutusta. Jollei ole tai jos vaikutukset ovat yhtä ikävät kuin Pulsatillalla, niin hakeudun muualle hoitoon. Kuinkahan kauan yleensä menee ennen kuin aineet alkavat vaikuttaa? Esim. homeopaatti sanoi että minun pitää seurata verenpainettani koska se saattaa laskea yhtäkkiä näiden aineiden vaikutuksesta. Vaikutus on kyllä ollut ihan päinvastainen, paine on noussut. Vai onko tämä ehkä paranemiskriisiä? Onko homeopaattisilla aineilla sellaista? Olen vähän ymmälläni ja pettynytkin, koska tämä tosiaan oli ensimmäinen kerta ja odotukset olivat korkealla. No, ei pidä luovuttaa  Iskee silmä

tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #6 : 17.07.09 - klo:06:58 »

Minä en osaa tarkemmin sanoa miten nuo lääkkeet pitäisi vaikuttaa ja miten
pitkään kestää ennen kuin paraneminen alkaa.
Jotkut homeopaattiset lääkkeet auttavat heti, toisten vaikutus alkaa hitaammin, paljolti
riippuu mikä on sairaus ja kuinka vakava/krooninen se on.

Ehkä stressin poistamiseksi tarvitaan joitain muitakin toimia kuin vain lääke...?
Ainakin jos stressi on trauma peräistä, olisi hyvä käydä lääkärissä.
Jos elämän olosuhteet on stressaavia, voisi yrittää saada stressin aiheuttajaa esim.
työtä hiukan helpommaksi, jos vain mahdollista. Keskustelemalla asianosaisten kanssa
voisi löytyä ratkaisuja.
Nämä varmaan ovatkin jo tuttuja asioita...  Hymyilee

Josko jollekin olisi tästä hyötyä, niin
löysin listan oireista traumaperäiseen stressiin:

"Monet traumaattisen tapahtuman kokeneet ihmiset huomaavat käyvänsä tapahtumaa elämyksellisesti läpi yhä uudelleen. He eivtä yleensä pysty itse hallitsemaan tai estämään tätä. Seurauksena saattaa olla muun muassa seuraavanlaisia oireita:

Takaumat: uhri tuntee olevansa uudelleen samassa tilanteessa

Painajaiset

Uhri säikkyy kovia ääniä tai pelästyy herkästi, jos joku lähestyy häntä odottamatta takaapäin

Vapinan tunne ja hikoilu

Sydämentykytys ja hengitysvaikeudet

Uhri tuntee menevänsä pois tolaltaan, jos hän näkee, kuulee, tuntee, haistaa tai maistaa jotakin, mikä muistuttaa häntä traumaattisesta   tapahtumasta

Ahdistuneisuus tai pelko: tunne, että on jälleen vaarassa

Vaikeuksia tunteiden hallitsemisessa, koska tapahtumasta muistuttavat asiat aiheuttavat äkillistä ahdistusta, vihaa tai järkytystä

Keskittymisvaikeuksia; selkeä ajattelu vaikeaa

Nukahtamisvaikeuksia tai unihäiriöitä

Kiihtyneisyys ja alituinen vaarojen tarkkailu

Sulkeutuneisuus ja turtuneisuus

Vaikeuksia tuntea rakkautta toisia kohtaan tai mitään voimakkaita tunteita

Ympäristö tuntuu vieraalta tai epätodelliselta

Kiinnostus laimenee sellaisia asioita kohtaan, jotka aiemmin tuottivat iloa

Vaikeuksia muistaa traumaattisen tapahtuman keskeisiä hetkiä

Sellainen tunne, että on irrallaan ympäröivstä maailmasta ja siitä, mitä itselle tapahtuu"
tallennettu
Sivuja: 1
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!