Homeopaattien potilaiden foorumi
31.07.10 - klo:20:16 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tervetuloa foorumille keskustelemaan kaikesta terveyteen ja homeopatiaan liittyvästä!

Liity yhdistyksen jäseneksi ja tule mukaan aktiivitoimintaan!
Liittymiskaavake yms. http://homeopaattienpotilaat.org/

Etusivu   Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Migreeni ja kuukautishäiriöt  (Luettu 1170 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ella
*

« : 22.10.09 - klo:19:26 »

Aurallinen migreeni alkoi helpottamaan Cali Carb C30 hoidon aikana. Yhtään kunnon kohtausta (näköhäiriöt, huono olo, huiomaus, oksentelu) ei tullut hoidon aikana, lieviä oireiluja oli kylläkin. Ensiapuna huonoihin oloihin yms. olen "täsmälääkkeenä" ottanut Nux Vomicaa, auttaa lähes aina. Hyvin harvoin olen tarvinnut Buranaa Nux Vomican jälkeen, särkylääkkeiden käyttö on huomattavasti vähentynyt homeopatian ansiosta  Hymyilee
Hoidon aikana kiertokin asettui 24-26 päivän välille 3 kertaa, sitä ennen ja hoidon jälkeen vaihteluväli 32-46 päivää.. Hormonaalinen epätasapaino voi johtua kilpirauhasesta ja taustalla on useiden vuosien yhdistelmäehkäisyvalmisteen käyttöä.

Huomenna taas homeopaatille, sillä pieniä migreenioireita on jälleen, sekä yksi kierto venähti taas. Tavoitteena olisi päästä kokonaan eroon migreenistä, ja vauvatoiveitakin on, joten jos saisi hormonaalisen tilan kuntoon myös..
tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #1 : 25.10.09 - klo:04:01 »

Mielenkiintoista. Vaimollani on ollut samantyylistä ongelmaa, tosin migreeniä ei ole ollut noin pahana.
Hänellä on jo useampi vuosi e-pillereiden käytön lopettamisesta, silti kuukautiskierto on epäsäännöllisen säännöllinen.
Tosiaan, tämä laittaa miettimään miten paljon ehkäisyvalmisteet aiheuttavat naisille ongelmia ja
miten moninaisia.  Epävarma Tuntuu että elimistöllä kestää tosi pitkään, kunnes se saa puhdistettua lääkeaineiden
myrkyt itsestään, onneksi on luontaishoitoja joilla puhdistumista voi tehostaa.  Hymyilee

Toivottavasti saat sairautesi hoidetuksi. Itsellä on paha kilpirauhas ongelma, joka tosin ajan kanssa on
alkanut helpottaa, vaatii vaan kärsivällisyyttä sen parantuminen.
tallennettu
Ella
*

« Vastaus #2 : 25.10.09 - klo:20:08 »

Joo, vissiin e-pillerit yms. ovat niin hyviä ehkäisyssä, että tuleekin kohta vastaan se toinen puoli; hedelmällisyyden säilyttäminen/palauttaminen..

Tosiaan kävin homeopaatilla, ja nyt lähti kokeiluun Lachesis, vaikuttaa vahvemmin hormonitoimintaan kuin Cali, johon varmaan palaamme vielä kun se on "rakenneaineeni" tms. Nyt Lachesista 3 päivän välein tämä loppukierto kunnes kuukautiset alkavat tai max. 3 kertaa vielä.

Ehkäisystä vielä, mulla migreenit vähenivät kun hormonit lopetettiin. Moni lääkäri ei uskonut että ehkäisyni voisi aiheuttaa migreeniä kun samaa valmistetta käytin yli 4 vuotta ja vasta viimeisin vuosi oli migreenin kannalta pahin. Eivät ne uskoneet mun teoriaa siitä, että jos taustalla on ollutkin se migreeni aina, mutta sinä vuonna syystä tai toisesta hormonit provosoi migreenin esille. Onneksi neurologi uskoi ja ehdotti 6kk taukoa hormonaalisista ehkäisyvalmisteista. Eron jo huomasi parin kuukauden jälkeen. Kuitenkin kohtauksia tuli yhä mutta vähemmän. Homeopatian ansiosta mulla on nyt pisin jakso ilman pahaa kohtausta, joka oli toukokussa eli 5kk jo mennyt paremmin.. Sitä ennen kohtauksia oli noin 1,5-2kk välein tänä vuonna ja ehkäisyn kanssa viime vuonna 1-2 krt/kk.

Homeopaattini suositteli myös kokeilemaan esim. vyöhyketerapiaa tai shindo-hierontaa kehon virtausten tms. aktivoimiseksi/kuntoon palauttamiseksi. Naprapatia oli myös vaihtoehto. Mulle ei sopinut Intialainen päähieronta, sen jälkeen tuli lievää migreeniä seuraavana päivänä. Myös tavallaisen hieronnan jälkeen jotain on tullut, jos päätä on hierottu. Tajusin asian tietysti vasta ton päähierontakokemukseni jälkeen.

tallennettu
Ella
*

« Vastaus #3 : 13.11.09 - klo:20:59 »

Päivitän vähän tilannettani, migreenistä en onneksi ole edelleenkään kärsinyt. Lachesis-annokset otin mutta kuukautiset eivät tulleet ja kierto vain venyy, enkä ole raskaana. Välillä tulee epätoivo ja mietin noita tavallisia lääkkeitä mutta en niin millään haluaisi laittaa itseeni synteettistä hormonia kun yli vuoden ollut ilman. Kuitenkin tämä migreenin häviäminen pitää toivoa yllä josko toiseenkin vaivaan apu löytyisi homeopatiasta. Nyt vaan on semmoinen fiilis, että haluan nopeesti asiat kuntoon...
tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #4 : 14.11.09 - klo:06:46 »

Hienoa että migreeni helpottanut.  Hymyilee
Jostain luin että ruokavaliolla on myös merkitystä hormoonitoimintaan.
Erityisesti rasvoilla lienee merkitystä, ainakaan niukka ravinnonsaanti ei auta kierron palautumiseen.
Mun mielestä kannattaa kokeilla jotain muuta ennen niitä lääkeitä, vaikka vyöhyketerapeuttia.
Päteviä löytyy http://www.suomenvyohyketerapeutit.fi/diplomiterapeutteja.php (sori mainos  Hymyilee ).
Tsemppiä parantumiseen.  Hymyilee
tallennettu
Ella
*

« Vastaus #5 : 14.11.09 - klo:13:16 »

Kiitos tiitus kommentista. Vyöhyketerapiasta olen lukenutkin ja voisin harkita asiaa.. Ravinnosta, mä saan ihan liikaa sokeria varmaan kun olen semmonen herkuttelija (normaalipainoinen) mutta mahdollisesti hyvää rasvaa saan liian vähän, jotenkin tuottaa vaikeuksia voidella leipä kun joskus teininä jätin rasvan kokonaan pois lihomisen pelossa.. Olen kyllä rasvahappovalmisteita ottanut välillä kuureittain juuri tuosta syystä etten ravinnosta saa riittävästi hyviä rasvoja uskoakseni. Varmaan pitäsi ottaa noita ihan säännöllisesti, E-vitamiini (vehnänalkioöljystä saa esim.) kun olisi tärkeää hedelmällisyyden kannalta.. Makaronituotteet olen vaihtanut täysjyvään noin vuosi sitten ja leipänä pääasiassa ruisleipä tai muutenki kuitupitoinen leipä.

ps. varasin ajan dipl.vyöhyketerapeutille..
« Viimeksi muokattu: 15.11.09 - klo:17:10 kirjoittanut Ella » tallennettu
Ella
*

« Vastaus #6 : 07.12.09 - klo:18:05 »

2 kertaa olen käynyt vyöhyketerapiassa, molemmilla kerroilla heti nesteenpoisto vilkastui ja tuli tuntemuksia alavatsalle. Viimeksi saatiin käyntiin menkat, jotka olivat taas jääneet tulematta, pisin kierto tuli yli vuoteen...Vyöhyketerapiaa on vielä 2 kertaa jäljellä.

Homeopatiasta, nyt aloitettiin taas Kali carb c30, joka kesälläkin auttoi, ja lisäksi Follic c30 hormonitoimintaan. Follic on keltarauhashormonia.
Nyt sitten menee 2 homeopaattista lääkettä plus vyöhyketerapia.
tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #7 : 09.12.09 - klo:10:07 »

Hienoa, jos apua on löytynyt.  Hymyilee
Aika vähältä kuulostaa 4 hoitokertaa, tai ei sen niin väliä jos siinä ajassa tulee jo kuntoon.  Hymyilee leveästi
Noihan on aina melko yksilöllisiä, miten nopeasti keho korjaa itsensä.
tallennettu
Ella
*

« Vastaus #8 : 10.12.09 - klo:13:57 »

Juu, mulla kai reagoi hyvin kroppa hoitoihin. Eilen oli kolmas terapia ja viikon päästä viimeinen tästä intensiivisestä jaksosta. Varailemme sitten 3-4 viikon päähän vielä ajan, ja sitten jatkot riippuu tarpeesta. Kuitenkin tuo on niin rentouttava kokemus ja tekee hyvää kropalle ja mielelle, että varmaan tulen käymään vyöhyketerapiassa jatkossa joka tapauksessa silloin tällöin.
tallennettu
Ella
*

« Vastaus #9 : 03.02.10 - klo:18:05 »

Migreenikohtauksia ei ole edelleenkään ollut  Virnistää

Hormonaalinen toiminta vaan ei muuten ole tasaantunut. Joulukuun alusta aloitettu homeopaattinen hoito ei ole lyhentänyt kiertoja. Kuukaudeksi mulla taitaa lääkkeitä vielä olla.. Homeopaatti puhui jotain "miasmaattisesta lukosta" joka elimistössä on. Vyöhyketerapia voi auttaa avaamaan tuon "lukon". Viime kierrossa vyöhyketerapian jälkeen alavatsaa-munasarjaa nipisteli muutaman päivän ja sitten tuli ovulaatiokin luomusti. Ei vaan tärpännyt..

Todennäköisesti 1-2 kuukauden sisään otan jo lääkkeitä apuun, jos ei selvästi tule parannusta tilaani.
tallennettu
Oinas74
*

« Vastaus #10 : 10.02.10 - klo:12:18 »

Ella hyvä!

Odotat pikaista paranemista, ja onhan se ymmärrettävä, kun olet jo niin pitkään odottanutkin. Usko pois, kohta se taphtuu. Miasmaattisella taustalla on pidempi hoito, mutta paranet varmasti ja lopullisesti. Rukoilen, ettei lähde hormonipolulle takaisin, kun olet jo niin pitkällä! Jotta ymmärtäisit paranemisprosessin paremmin ja miasmat varsinkin, suosittelisin jonkin homeopatiaa käsettelevän kirjaan tutustumista. niitä löytyy kirjastosta kyllä. Itse aikoina saanut paljon apua George Vithoulkasin kirjoista, niitä on loistavasti suomennettu. Jaksamista!
tallennettu
Ella
*

« Vastaus #11 : 22.02.10 - klo:16:17 »

Hei! Tänään tein raskaustestin, joka oli positiivinen! Tässä kierrossa söin 2 viikkoa homeop. Fluorid Acidia ja ovulaatiopäivälle sattui vyöhyketerapia.
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka, mutta nyt tässä ihmetellään luomuraskauden alkamista  Virnistää
tallennettu
tiitus
*

« Vastaus #12 : 27.02.10 - klo:06:21 »

Hieno homma!  Hymyilee
Raskauden aikanahan ei sitten voi vyöhyketerapiassa käydä, mutta sen varmaan kaikki tietääkin.
tallennettu
Oinas74
*

« Vastaus #13 : 27.02.10 - klo:19:57 »

ONNITTELUT!!! Hymyilee leveästi  sITÄ SE HOMEOPATIA ON, paranet odottamatta ja häviää myös sellaiset vaivat, joihin apua ei aikonutkaan hakea! Sitä sanotaan kokonaisvaltaiseksi hoidoksi! Tsemppiä odotukseen ja muista käydä vauvan kanssa homeopaatin vastaaotollo, ennen kuin mikään vaiva edes ehtii ilmetä. Kun tiedämme niistä perinnollisistä taipumuksista.... ONNEA!!!!
tallennettu
Ella
*

« Vastaus #14 : 12.04.10 - klo:11:16 »

Hieno homma!  Hymyilee
Raskauden aikanahan ei sitten voi vyöhyketerapiassa käydä, mutta sen varmaan kaikki tietääkin.

Kiitos, mulle vyöhyketerapeutti sanoi, että ekojen kuukausien jälkeen voi kyllä käydä kun hän huomioi sen raskauden hoitamisessaan. Ja suositteli varsinkin lopussa hoitoja, helpottavat synnytyksen kulkua, ja taas jos venyy yliaikaiseksi, vyöhyketerapiaa voi käyttää käynnistämään synnytystä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!