Hei!
Ajattelin jakaa omia kokemuksiani allergioista ja homeopaattisesta hoidosta.
Olen niin kauan, kuin muistan, ollut allerginen siitepölyille (koivu, leppä, timotei, nurminata, pujo) ja kissalle. Parikymppisenä allergisuus lisääntyi, olin testien mukaan tullut allergiseksi koiralle sekä joillekin ruoka-aineille (porkkana, peruna, omena, ...). En kuitenkaan tuolloin vielä rajoittanut ruokavaliotani todettujen allergioiden mukaan, koska en konenut, että kaikista olisi tullut oireita. Sairastelin kuitenkin aika paljon flunssia ja keväisin saatoin olla pikkukuumeessa viikkoja - kuukausia, ja olo oli sairas ja väsynyt.
Parisen vuotta sitten allergiat alkoivat yhtäkkiä lisääntyä, tulin nopeasti allergiseksi melkein kaikelle ruoalle. Pahimmillani sain nokkosihottumaa tai kurkku turposi, muita oireita olivat kamalat suolistovaivat, vuoroin ripulia ja ummetusta, ripulijaksot saattoivat kestää päiviä ja niihin liittyi joskus oksenteluakin. Ihoa kutitti, väsytti kamalasti, saattoi oksettaa ja suolistoon sattua jne jne. "Vääriä" ruokia syötyäni, eli melkein koko ajan, mahani turposi ihan kauheaksi ja kärsin uskomattomista ilmavaivoista - erittäin pahanhajuisista. Olo oli tukala ja oli kiusallista olla kenenkään seurassa. Pahimmillaan oli alle 20 ruoka-ainetta, joita uskalsin syödä - mausteista ei mitään muuta, kuin suolaa, kaikki hedelmät ja marjat olivat pannassa, vihanneksista ainoat, jotka kävivät, olivat kurkku, jotkut kaalit, kesäkurpitsa ja salaatti.
Kävin läpi työterveyshuollon palvelut, mahan ja suoliston tähystykset (mitään ei tietenkään löydetty), iho- ja allergiasairaalan, jossa minulla todettiin lisää ruoka-allergioita ja myös astma ja käytin ympärivuotisesti antihistamiinia ja hengitettävää kortisonia. Kävin myös antioksidanttiklinikalla, siellä suositeltujen lisäravinteiden ja luomuruokaan siirtymisen myötä tilanne parani, mutta huononi jälleen kesällä. Sitten menin akupunktioon, mutta jätin sen hoidon kesken, kun päädyin sattumien summana homeopaatille.
Minulle aloitettiin rakennehoito syyskuussa ja jo loka-marraskuussa jätin kaikki lääkkeeni pois. Pikkuhiljaa tilanne parani, elämäkin on muuttunut, ja nyt voin syödä lähes mitä tahansa. Allergisia oireita en ole saanut pitkään aikaan. Suolisto on edelleen herkkä, joten esim viljoja syön mahdollisimman vähän.
Juuri pari pv sitten tajusin, kun työkaveri valitteli siitepölyallergiaansa, että kohta on vappu ja minulla ei ole ollut mitään ongelmia kevään, siite- ja katupölyn kanssa